Rädda mig inte

9781326_RadmignteCMYK_9169Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B Wahlströms
Originaltitel:
Serie: Rör mig inte #2
Se även Rör mig inte

Läs vad boken handlar om HÄR.

Överlag tyckte jag riktigt mycket om Rädda mig inte! Det är väldigt roligt att få lära känna karaktärerna från den första boken i serien, Rör mig inte, ännu bättre. Speciellt en av karaktärerna, Warner, var riktigt intressant att läsa om tycker jag. För några veckor sedan läste jag en kortare bok på 100 sidor som handlade helt om Warner och genom den samt den här boken jag läste nu har min bild av honom förändrats helt. Från att jag har sett honom som helt igenom ond, har jag nu börjat förstå honom. Det är så extremt spännande alltihop, jag har ingen aning om vad som kommer hända i serien i nästa del. I den här boken var det väldigt svårt att gissa vad som skulle hända och detsamma gäller resten av serien. Dessutom tycker jag att själva samhället blir mer och mer intressant ju mer jag läser om det.

Jag undrar dock hur jag kommer att minnas den här boken om några månader… Om jag känner mig själv rätt kommer jag nog tyvärr inte direkt komma att tänka på den. När tredje delen i serien kommer ut är jag helt säker på att jag kommer att känna för att läsa den, men jag tror egentligen att det här är en sådan bok som jag tycker är bäst när jag är mitt uppe i den. Jag sträckläste Rädda mig inte, och tycker alltså att den är superbra, men tyvärr är det inte riiiktigt en bok jag alltid kommer att minnas.

/Mathilda

2 thoughts on “Rädda mig inte

  1. Jag längtar efter att läsa den här boken. Rör mig inte tyckte jag var riktigt bra även om det var några saker jag störde mig på. Tydligen hade jag läst den en gång tidigare och glömt det, men gjorde inte det andra gången. Warner gillar jag inte. Har inte läst boken om han, kanske ändrat mig då, så vi får väl se vad jag tycker efter att ha läst Rädda mig inte!

Kommentera

