Vissa saker måste man bara få lägga upp…

Den senaste har det kommit ut mycket nytt material från kommande filmatiseringar av böcker.

Först och främst City of Bones. Nu börjar det på allvar kännas som att filmen är på gång! I förra veckan kom det ut en ny trailer (som väl ingen kan ha missat…?). Efter att ha sett trailern längtar jag ännu mer efter att få se filmen. Jag blev dock väldigt förvånad när jag såg att samma skådespelare som spelar Cersei Lannister i Game of Thrones, spelar Clarys mamma i City of Bones. Jag hade ingen som helst koll på detta, då jag inte hade sett Game of Thrones när man fick reda på vem som skulle spela Clarys mamma och därför inte hade någon koppling till henne. Nu känns det däremot jättekonstigt, varför blir Cersei Lannister nermejad av en dörr liksom…? Men jaja, jag kommer nog vänja mig.

 

En internationell trailer släpptes nyligen också, med en hel del nytt material.

 

Catching Fire har även den fått en trailer som även den ser väldigt bra ut.

 

Sist men inte minst, den första bilden från inspelningen av Divergent! Det konstiga är att det nästan är nyheter från Divergent som känns mest spännande för mig, även om det är nästan ett år tills den har premiär. Tänk hur det kommer bli när en trailer släpps!

tumblr_mlrp2eSorD1ra1823o1_500-650x400

 

/Mathilda

4 thoughts on “Vissa saker måste man bara få lägga upp…

  1. ASGDJKSDKFSJAK!!!! Nu blev jag plötsligt excited igen när jag såg den nya CoB-trailern! Jag är fortfarande inte förtjust i Jamie Campbell Bower som spelar Jace, Jag hoppas han får upp sasset och skämten i den riktigt filmen! Alec ser lite… annorlunda ut. Trailern speglar inte den Alec jag känner. Lily Collins som Clary dock… I love it! Och Simon! Åååh, jag vill se Magnus!

    OH MY GOD, LENA HEADEY IN ACTION, I REPEAT, LENA HEADEY!!!!!! Ja, ehm, Lena Headey är en av mina favoritskådisar. Jag älskar hur hon spelar Cersei, speciellt, även om jag ogillar hennes karaktär, men HOLY SHIT vad bra hon ser ut i den här filmen! Lena Headey spelar även i Terminator: Sarah Connor Chronicles, 300, Bröderna Grimm (där hon är AWESOME Angelica!) och i Merlin från 1998, och där är hon Guinivere. LENA HEADEY FOR THE WIN<3

Kommentera

