Månadens bok: April

12842115Mathilda: Även om jag har läst många bra böcker i april månad, var det Just One Day av Gayle Forman som jag fastnade lite extra för.  Det verkar vara en sådan bok som växer lite i efterhand. När jag läste den tyckte jag att den var bra, men nu när jag tänker tillbaka på den minns jag den som alldeles väldigt bra till och med. Jag kommer definitivt läsa andra delen i serien.

Johanna: Den här månaden var valet enkelt, The Giver är absolut månadens bästa bok. En kort bok som ändå innehåller så mycket. Det faktum att jag tidigare aldrig hört talas om boken, nu i efterhand har jag förstått att det är en väldigt känd bok som helt gått mig förbi, gjorde bara saken ännu bättre.

Kommentera

