Den som väntar på något gott…

Den 21 maj, alltså om 19 dagar, släpps Khaled Hosseinis nya roman And the Mountains Echoed, en bok jag verkligen ser fram emot!

Första gången jag kom i kontakt med Khaled Hosseinis böcker var när jag gick och letade efter en biblioteksbok att ta med på den planerade sommarresan. När jag gick där mellan raderna såg jag utsidan på Tusen Strålande Solar, jag kände igen titeln och mindes att många hade berättat att de tyckt om den. Den fick åka med på resan.

Boken visade sig vara helt fantastisk! Jag blev så fäst, att läsa om en helt annan verklighet och få ta del av allt vad det innebär fick mig verkligen att förstå. Det är så lätt att döma när man själv inte vet. Efter det gick jag och köpte Tusen Strålande Solar på bibliotekets utförsäljning så nu står den och glänser i min hylla.

När Tusen Strålande Solar var utläst ville jag ha mer. Då köpte jag Flyga Drake. Däremot dröjde det ända tills nu innan jag började läsa den, närmare bestämt i söndags. Då såg jag boken i hyllan och kände, nu är det dags. Sedan dess har jag suttit klistrad och snart är den slut, för precis som med Tusen Strålande Solar så blev jag fast direkt.

Att det nu då kommer en ny bok av Khaled Hosseini är bara för bra. Om jag väntar till dess att den kommer ut på svenska eller inte, det vet jag inte än, men läsa den ska jag definitivt!

Khaled Hosseini, the #1 New York Times–bestselling author of The Kite Runner and A Thousand Splendid Suns, has written a new novel about how we love, how we take care of one another, and how the choices we make resonate through generations. In this tale revolving around not just parents and children but brothers and sisters, cousins and caretakers, Hosseini explores the many ways in which families nurture, wound, betray, honor, and sacrifice for one another; and how often we are surprised by the actions of those closest to us, at the times that matter most. Following its characters and the ramifications of their lives and choices and loves around the globe—from Kabul to Paris to San Francisco to the Greek island of Tinos—the story expands gradually outward, becoming more emotionally complex and powerful with each turning page.

/Johanna

2 thoughts on “Den som väntar på något gott…

  1. Jag har också läst tusen strålande solar. Har varit sugen på flygande draken, men jag blir så off när böcker blir så där hyper stora och det görs filmer och det snackas om dem konstant. Så har ännu inte fått lust att läsa boken. Kommer jag i kontakt med boken i ett tidigt skede innan de är så där super populära så går det hur bra som helst och ironiskt nog blir jag också en sådan där som hyllar böckerna och vill att alla ska läsa dem efter att jag själv har läst dem. Haha

Kommentera

