Lite filmnyheter nu igen

Det känns lite som att filmatiseringen av Vampire Academy hela tiden tar bakvägen på något sätt, jag är aldrig beredd på att det kan komma nyheter om den. I februari kom ju ur tomma intet helt plötsligt nyheten om att de tre huvudkaraktärerna Rose, Lissa och Dimitri hade fått skådespelare. Nu i veckan blev det även bestämt vilka som ska spela Mia, Karp, Jesse och Mason. Tydligen ska de börja filma redan om tre veckor! Det känns väldigt konstigt, jag har inte riktigt förstått att det verkligen ska bli en film än. Men jag antar att jag kommer att börja se fram emot den mer och mer nu när den verkligen är på gång.

Picture-720

För några dagar sedan kom dock tråkiga nyheter angående de tv-serier som skulle filmatisera Delirium av Lauren Oliver och The Selection Kiera Cass. De har båda blivit nerlagda. Ett pilotavsnitt av respektive bok hade filmats men tyvärr så tyckte tv-bolaget inte att det var tillräckligt bra, och därmed blir det inga tv-serier i höst. Väldigt tråkigt tycker jag, speciellt att Delirium inte blir tv-serie då den boken var en av de bästa jag läste förra året. The Selection har jag inte läst, men många verkar tycka att den är väldigt bra så jag funderar faktiskt på att läsa den snart. Det hade nog känts ännu mer angeläget att läsa den om den hade blivit till tv-serie förstås…

divergent-ansel-elgort-divergent-the-movie-33933900-520-595Oj, nu höll jag på att glömma en av de riktigt stora nyheterna. Skådespelaren Ansel Elgort, som för övrigt just nu spelar Caleb i Divergent, har fått rollen som Gus i The Fault in Our Stars! Det roliga är att han där kommer att spela mot Shailene Woodley som också hon är med i Divergent (som Calebs syster Tris). Det verkar alltså som att de kommer att spela mot varandra igen. Jag bara hoppas att de är bra skådespelare, för annars kan de förstöra filmatiseringarna av två av de bästa böcker jag har läst. Jag har dock en bra känsla av båda Divergent- och The Fault in Our Stars-filmerna, hoppas jag har rätt😀

/Mathilda

2 thoughts on “Lite filmnyheter nu igen

Kommentera

