Rubinröd

Författare: Kerstin Gier
Utgivningsår: 2012
Se Mathildas recension här.

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag tycker inte på något vis illa om Rubinröd men jag kan inte heller säga att jag tycker om den. Framför allt tycker jag att den var för kort. Jag väntade mig att det skulle hända mer men det jag fick läsa om i boken hade jag redan läst på baksidan. Det krävdes därför hela boken (i princip) innan den kom igång, och då var den slut. Det känns som att hela serien borde kunna rymmas i en bok. Därför hann jag inte fastna och inte är jag sugen på att läsa andra delen heller. Men som sagt, jag tycker inte illa om det jag läste, tycker bara att det var alldeles för lite handling i boken för att den ska kännas som en hel bok.

/Johanna

Kommentera

