Bok blir film

Vi har blivit taggade av Elin på Bokparadis att göra Bok blir film-taggen!

Mathilda börjar:

tankeläsarenTankeläsaren – Kristin Cashore
Det skulle vara fantastiskt att se den här boken som film! Det känns som att den skulle fungera bra också! Den handlar ju inte direkt om någon som sitter på en stubbe hela dagarna, utan det händer saker nästan hela tiden. Den här måste bara bli film.

11925514 (1)Code Name Verity – Elisabeth Wein
Jag vet ärligt talat inte om det går att göra en rättvis filmatisering av den här boken. Men om det går, så bara måste jag se den.

tumblr_m9lc1zyFxT1ru0vzno1_400Stolen – Lucy Christopher
Varför finns inte den här som film redan? Jag tänker att miljöerna skulle vara superfina på film. Lite The Host-aktiga sådär.

The_Truth_About_ForeverVad som helst av Sarah Dessen
Jo jag vet, det finns redan en filmatisering av två av hennes böcker. Men ärligt talat tyckte jag inte att den filmen var särskilt bra… Varför inte en filmatisering av The Truth About Forever? Eller Lock and Key?

7664334Amy and Roger’s Epic Detour – Morgan Matson
Ooo, den här bara måste bli film ju! En liten sommarfilm som man ser varje sommar. Fast hmm… kanske kan den inte bli till världens bästa film, för hur kul är det att se på när några åker bil? Äsch, det löser sig nog, det här skulle bli en superbra film!

/Mathilda

3 thoughts on “Bok blir film

  1. Jag håller verkligen med om att Code Name Verity på film vore såå underbart. Jag tror att den skulle kunna göra sig otroligt bra i filmformat.

Kommentera

