Pandemonium

Författare: Lauren Oliver
Utgivningsår: 2013

Hon offrade allt för kärleken. Nu har hon förlorat den för alltid. 
Lena ger sig av på en livsfarlig resa genom Vildmarken, till den växande motståndsrörelsens fäste. Samtidigt som det börjar viskas om revolution dras Lena in i ett livsfarlig spel.

Jag minns vad hemskt det var när jag hade läst slutet av Delirium och sen behövde vänta på Pandemonium… Efter en tid glömde jag bort det och vips fanns den i butikerna. Då vaknade den där känslan av att ”Just det, jag vill verkligen veta vad som hände!”. Vilket läsaren fick, fort. Efter det vävdes nya historier in i de gamla.

Det är så naturligt att tänka att ”Pandemonium är andra boken och därför sämre”, men det tycker inte jag att den var. Jag blev medryckt på samma sätt som i första boken, det kom in nya ansikten och nya miljöer som gjorde att spänningen steg och handlingen var snabb och bra. Delvis kan det bero på att jag inte i fulla drag minns Delirium, bara de större händelserna, men jag ser Delirium och Pandemonium som lika bra (vilket betyder väldigt bra!).

Alltså; jag tycker att Pandemonium levde upp till de förväntningar jag hade. Jag hoppades att den skulle vara lika bra som Delirium, och det var den!

/Johanna

Kommentera

