Nu är vi hemma igen!

Nu är vi hemma ifrån London igen. Det blev en fantastisk resa och vädret var perfekt. På bokfronten blev den däremot knaper. Vi besökte den härliga bokaffären Waterstone’s (så klart!) där Mathilda varit tidigare men för mig var det första gången. Däremot köpte jag faktiskt ingen bok alls (hör och häpna). Det gjorde i alla fall Mathilda vilket hon säkert skriver om själv snart🙂

Väl hemma började jag planera för strandläsningen i sommar istället. Vilka böcker ska ligga i min badväska? Hittills har jag kommit fram till följande:

Den hemliga historien – Donna Tartt
Jag sökte på ”den bästa boken” och då kom bland annat den här upp. Vadå ett måste!? Det här var en tid sedan och sedan dess har jag hunnit köpa den på engelska. Har däremot inte bestämt om jag ska läsa den på engelska eller svenska, jag får se. Men i vilket fall som helst ser jag verkligen fram emot att läsa den. Det ska bli riktigt spännande.

Helena – Josephine Angelini
Jag har inte varit så intresserad av den här boken tidigare men nu har jag hört så mycket gott om den att det inte går att låta bli. Det ska bli riktigt spännande att läsa även den här!

/Johanna

Kommentera

