Game of Thrones-mål

Som säkert många har koll på så kom nyligen det sista Game of Thrones-avsnittet för säsongen ut. Jag har verkligen fastnat i denna serie, men det är en sak som fortfarande känns lite konstig.

Vanligtvis brukar jag alltid ha läst boken innan, om en film eller tv-serie bygger på en sådan. För ovanlighetens skull har jag alltså inte gjort det, och nu när säsong 3 är slut är jag väldigt sugen på att hinna läsa lite böcker i serien innan nästa säsong kommer ut om 10 månader.

Problemet ligger dock i längden av böckerna… Hur ska man hinna läsa dem? Dessutom har jag just nu relativt bra koll på händelserna i serien vilket gör att det känns lite som att läsa filmmanuset när jag försöker läsa böckerna.

Ändå vill jag verkligen försöka ha läst de tre första böckerna innan nästa säsong kommer ut, så jag tror jag får ha det som mål. Hejaheja:)

9780345529053_p0_v2_s260x420

/Mathilda

6 thoughts on “Game of Thrones-mål

  1. Jag såg de två första säsongerna innan jag ens började fundera på att läsa böckerna.. Sen dess har jag läst de två första böckerna och har nu bestämt mig för att vänta med att se säsong 3 tills jag har läst boken… hoppas jag tar tag i den snart🙂

  2. Det är riktigt långa böcker men dem är bra så det gör det lättare att komma igenom dem! Så du hinner säkert läsa de sista böckerna innan nästa säsong🙂

  3. Böckerna är väldigt långa men det är definitivt värt att läsa dem, för dem är ju inte precis som tv-serien. Ibland kan de dock vara väldigt lika. Man får t.ex. se andra sidor av karaktärer än de i tv-serien.

Kommentera

