Fast i träsket

Egentligen är jag inte så förtjust i serier innehållande många delar, både för att det lätt blir så att jag inte läser klart hela serien och för att det ibland känns som att varje enskild bok är lite för tunn i sin handling. Men nu finns det så många serier som verkligen har slagit igenom och som väldigt många läser. Då har jag svårt för att låta bli att kika lite på första boken och vips är jag fast i serieträsket. Väl där är det svårt att tänka annat än att alla delar i serien ska läsas. Det här är några av de serier där jag har läst/börjat läsa första boken och nu är fast:

 

/Johanna

2 thoughts on “Fast i träsket

  1. Nej, jag gillar inte heller långa serier. Speciellt inte långa, oavslutade serier som inte ens har något planerat slut. Men nu har jag tydligen börjat läsa en sån; Ally Carters andra serie, Heist Society. Personlighetsutvecklingen kommer förmodligen inte röra sig mycket framåt i varje bok, men hittills (efter två böcker) är det ganska underhållande!🙂

  2. Är inte heller överförtjust i långa serier. Finns såklart undantag, som Vampire Academy ovan – den är super! Gillar även de två böcker jag läst ur TMI, men känner mig aningen stressad över hur många som finns kvar i serien:/

Kommentera

