Systrar i jeans remake?

Som vanligt har jag, nu när det är sommar, fått den där känslan av att det är dags för en omläsning av Systrar i jeans. Att jag vill läsa om dem kommer jag att tänka på titt som tätt, och igår när jag plötsligt började känna för att läsa om böckerna kom jag på en superbra ide! Som säkert många har koll på har den första boken blivit till en halvdålig film. De andra tre böckerna har sedan slagits ihop till en andra film som var… ja… Tredje-fjärdedelar dålig kanske… Det kändes lite som att allt skulle hinnas med, och att det bara stressades. Jättetråkigt då jag verkligen gillar böckerna.

Hur som helst, åter till min braiga idé. Varför inte göra tv-serie av det hela? Tänk: en ny säsong varje sommar som bygger på en bok var. Man får följa huvudpersonerna i samma takt som de växer i böckerna. Somrigare kan det väl inte bli? Jag tror att en tv-serie verkligen skulle göra böckerna mer rättvisa, och dessutom ge sommarkänslor. Jag skulle absolut sitta bänkad framför tvn om detta skulle bli verklighet.

/Mathilda

3 thoughts on “Systrar i jeans remake?

  1. Vilken fin idé!
    Jag minns att jag var så sur på andra filmen som tvunget skulle stoppa in ett kärleksintresse åt Carmen när det inte fanns något i boken. Men filmerna var ju som sagt inget vidare.

Kommentera

