Pushing the Limits

pushing-the-limitsFörfattare: Katie McGarry

No one knows what happened the night Echo Emerson went from popular girl with jock boyfriend to gossiped-about outsider with ”freaky” scars on her arms. Even Echo can’t remember the whole truth of that horrible night. All she knows is that she wants everything to go back to normal.But when Noah Hutchins, the smoking-hot, girl-using loner in the black leather jacket, explodes into her life with his tough attitude and surprising understanding, Echo’s world shifts in ways she could never have imagined. They should have nothing in common. And with the secrets they both keep, being together is pretty much impossible.

Detta var ett spontanköp av mig. Jag såg bokens betyg på Goodreads (som var vääldigt högt) och chansade på att jag med skulle tycka den var bra.

Jag bara måste hålla med alla betygsättare på Goodreads, Pushing the Limits är bra. Det kanske verkar som att det är den vanliga ”pojke möter flicka-boken”, men den är väldigt mycket mer än det. Den handlar om väääldigt komplicerade familjeförhållanden, och författaren lyckas få med lite juridik, minnesförluster, misshandel och allt möjligt annat.

Ändå är jag inte hundra på att det här kommer att vara en bok jag alltid kommer att minnas. Författaren har verkligen försökt att få alla ingredienser som man kan tänka sig, och allt talar för att det skulle vara en ny favoritbok för mig. Men nej, inte riktigt så bra var den inte. Den får nöja sig med ett: ”väldigt bra” i betyg från mig.

/Mathilda

Kommentera

