Tre omläsningar

September nu i år verkar bli en månad full av spännande boksläpp. Inte mindre än tre serier avslutas! Som vanligt, när sista delen i en serie kommer ut, vill jag gärna hinna med att läsa om de tidigare delarna för att riktigt komma in i serien innan jag påbörjar den sista delen.

Det brukar vara svårt att hinna med omläsningar, men jag ska försöka hinna med att läsa åtminstone en av serierna.

De böcker som kommer ut är:

GG6-finalUnited We Spy – Ally Carter
Av de böcker som kommer ut kan nog United We Spy  vara den jag ser fram emot mest. Den avslutar serien Gallagher Girls och förhoppningsvis är den lika fartfylld och underhållande som de tidigare delarna.

allegiant-by-veronica-roth__oPtAllegiant – Veronica Roth
Det ska bli extremt spännande att se vad som händer i Allegiant. Divergent läste jag ut på några få dagar har jag för mig, så också den känner jag också för att läsa.

Isla-and-the-Happily-Ever-After_510x510Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins
Inte riktigt den avslutande delen i en serie kanske, men den hänger ändå lite ihop med Anna and the French Kiss och Lola and the Boy Next Door. (även om omslaget ser helt annorlunda ut, snyft…).

8472014340_f18884df4d_oThe Dream Thieves – Maggie Stiefvater
Liten bonus där, The Dream Thieves är bara andra delen i en serie med fyra böcker, men jag tycker ändå att den kan få vara med i den här listan:)

/Mathilda

Uppdatering: Isla and the happily ever after har skjutits fram och kommer inte förrän maj nästa år…

One thought on “Tre omläsningar

Kommentera

