Pandemonium

pandemonium-oliver_lauren-20990639-frnt

Författare: Lauren Oliver

Innan jag började läsa den här, uppföljaren till Delirium, hade jag läst en hel del andra recensioner av den. Det som de flesta verkade tycka var att Pandemonium inte riktigt var lika bra som Delirium. Jag hoppades verkligen att jag skulle tycka annorlunda, men tyvärr så gör jag inte det.

Pandemonium var bra. Jättebra till och med. Tiden bara sprang iväg när man läste och det är fortfarande väldigt intressant med samhället som Lena lever i. Saken är då den att Delirium var på en helt annan nivå. Det var en sådan bok man inte kunde slita sig ifrån. En sådan bok som man kan vara uppe en hel natt för att läsa ut.

Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte gillade Pandimonium lika mycket. Kanske berodde det på att jag inte alls förstod mig på Lenas och Julians förhållande, det kändes mer som att det presenterades för att det skulle bli lite dramatik. Och den där tvisten i slutet, den som väl skulle chocka mig som läsare, väntade jag mig skulle komma någon gång redan när jag läste första sidan…

Vad jag är säker på är dock att jag kommer behöva läsa Rekviem också, för Delirium och Pandemonium var tillsammans väldigt bra böcker och jag bara måste få reda på hur det ska gå.

/Mathilda

2 thoughts on “Pandemonium

  1. Angående twisten, jag väntade mig också det i ungefär hela boken. Därför blev jag lite chockad när det kom på sista sidan, då hade jag liksom intalat mig att jag trodde fel. Om du förstår hur jag menar😉

  2. Precis som Carro säger, väntade jag mig att tvisten skulle komma. Men det tog sån tid att jag trodde jag trott fel🙂 så blev paff när den väl kom. Men snart är rekviem här!😀

Kommentera

