Presentation av Matilda

Precis som Mathilda skrev i fredags så har det varit väldigt tyst här på Bokgläntan det senaste eftersom både jag (Johanna) och Mathilda börjat plugga på heltid. Men, som även det nämns i hennes inlägg, har vi nu äran att presentera ett (nästan) helt nytt ansikte här på Bokgläntan. Jag och Mathilda kommer självklart att vara kvar men en del av de inlägg som publiceras kommer att vara skrivna av ingen mindre än Matilda, min syster på 16 år. Ni har hört lite ifrån henne tidigare men nu kommer hon att skriva mer regelbundet. Här kommer en liten presentation skriven av henne själv:

NamnlösHej! Jag heter Matilda och är Johannas syster. Jag är 16 år och mina intressen är musik, böcker, teater och att titta på skräcktrailers så att jag blir så rädd att jag inte vågar se på den riktiga filmen. Jag kommer skriva lite här på Bokgläntan framöver, något som jag ser fram emot. Mina favoritböcker är Jellicoe Road och The Truth About Forever. Inom film gillar jag nästan allt som Tim Burton gjort och alla kostymdraman från förr i tiden, särskilt om de är romantiska. Favoritfilmer är Corps Bride, Sherlock Holmes och Pride and Prejudice. 
/Matilda

Ni kommer att få höra mer av Matilda inom kort:)

/Johanna

 

One thought on “Presentation av Matilda

Kommentera

