Hemligheternas Rike

de-utvalda-hemligheternas-rike

Bitterblue har alltid levt i skuggan av sin ondskefulle far, kung Leck. Han styrde som tyrann över sitt rike och bröt ner sitt folks vilja. När Bitterblue var tio år gammal mördades han, och Bitterblue blev drottning.

Åtta år senare kämpar hon för att få kungariket på fötter. Den onde kungens påverkan lever kvar och Bitterblue känner sig fångad. Hon börjar smyga ut ur slottet för att få gå på gatorna i sin egen stad. Då möter hon två tjuvar som har nyckeln till sanningen om Lecks makt. Och en av dem, med en mycket ovanlig begåvning, blir väldigt speciell för Bitterblue 

Det här är tredje boken i trilogin De utvalda. De tidigare böckerna i den här serien har jag suttit helt fastklistrad i. Denna läste jag visserligen ut på ungefär tre dagar, men det var för att jag väntade på att bli helt uppslukad av boken, vilket jag aldrig blev. Jag bara läste och väntade på att det skulle bli spännande, men det hände så lite att jag inte förstod att jag verkligen läst 622 sidor. Antagligen hade jag för stora förhoppningar på den efter de andra böckerna. Den var bra, men jag trodde den skulle varit bättre.

Jag rekommenderar den till er som gillar fantasy, romantik och intriger.

// Matilda

Kommentera

