Regn+15:e augusti närmar sig= …

…=Omläsningsdags!

Just nu laddar jag för fullt för en länge efterlängtad bok som släpps om bara några dagar. Det är förstås ”Isla and the Happily Ever After” av Stephanie Perkins som det handlar om:).

Då det var nästan tre år sedan jag läste de två tidigare böckerna i serien (om man får lov att kalla det en serie..) kände jag att det var dags för en välbehövlig omläsning av ”Anna and the French Kiss” och Lola and the Boy Next Door”.

Glatt överraskad ser jag nu, efter att ha läst dem, ännu mer fram emot ”Isla and the Happily Ever After”. För det är fantastiskt hur MYSIGA dessa böcker är! Och FINA! Och allmänt BRA! Snåljåpiga 17-åriga Mathilda hade bara gett dem en ynka 4:a poängare på Goodreads :O. Tur att jag kan ändra betygen till två mycket mer passande FEMMOR nu i efterhand. Hoppas, hoppas att Isla and the Happily Ever After också lever upp till en femma.

Så, dagen till ära, en bild på dessa fina böcker med regnigt Göteborg som bakgrund.

20140813_183841711_iOS/Mathilda

 

Kommentera

