Stad av Skuggor

Just nu är det en väldigt händelserik period eftersom både jag och Mathilda börjar plugga på universitet, men mitt i allt det hittade vi (självklart!!) en lucka för att se Stad av Skuggor på bio. Så det har vi gjort nu. Wihi!

Till att börja med måste jag säga att förväntningarna faktiskt inte var så höga ifrån min sida, jag förberedde mig på att den kunde bli lite ”tramsig” och platt på sina ställen. Men det tycker jag inte alls att den var! Därför blev jag väldigt positivt överraskad och det är alltid lika trevligt att bli det. Karaktärerna var väldigt lyckade, rent utseendemässigt var de inte lika ”min” bild utav dem som jag hade i huvudet men deras beteende kändes rätt i förhållande till boken. Miljöerna var också bra gjorda och där var likheterna många med hur jag hade tänkt mig det innan.

Om ett par veckor tror jag att det är lättare att tycka, än så länge har jag inte hunnit fundera så mycket. Jag blev glad utav filmen och jag tänkte inte på annat under de 2h den höll på. Det är ett bra betyg!

/Johanna

Lämna en kommentar