”Bokboken”

Vad kallar ni utseendet, omslaget och teckensnittet m.m. med ett gemensamt ord? Mathilda här på bloggen har kommit fram till det väldigt klipska ordet ”Bokbok”. Det inkluderar allt som inte har med själva bokstoryn att göra. Vi brukar prata om fina och mindre fina bokböcker. Några typiska fina bokböcker, enligt Mathilda, är Shiver, Linger och Forever (Forever har ej kommit ut men den finns döremot på bild) och jag håller med. Jag tycker att Bläckhjärta, Bläckmagi och Bläckdöd är väldigt fina bokböcker med.

Vilken är den finaste ”bokboken” enligt er? 🙂

/Johanna

     

9 tankar om “”Bokboken”

  1. jag tycker väldigt mycket om amerikanska hunder spelen omslagen.
    några som jag gillar : beastly är också väldigt snygg(18 april kommer den ute) &
    de utvalda(kristin cashore) & fallen ängel (becca fitzpatrik) & Cirkeln (Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren ) och Sarah Dessen böcker( både svenska och engelska)
    men favoriten är twilight böckerna som är väldigt fina!

  2. Mina absoluta favoriter är de svenska omslagen till Harry Potter böckerna. Alvaro Tapia är en fruktansvärt duktig illustratör. Han har även gjort omslaget till första och andra Vargbröder böckerna 🙂 Min favorit av Harry Potter böckerna är Harry Potter och halvblodsprinsen den framsidan är helt superb ;D Boktjuven av Markus Zusak har också ett jävligt fint omslag. Eller Tusen Strålande solar av Khaled Hossenini 🙂

Lämna en kommentar