Boktjuven som film

I slutet av bokrean så blir oftast alla böcker ännu billigare. För några veckor sedan lyckades jag hitta Boktjuven av Markus Zusak väldigt billigt i en bokaffär. Jag provade att läsa den för några år sedan, men fastnade aldrig i den och orkade inte läsa klart den. Nu känner jag dock att jag får ge den en till chans. Johanna här på Bokgläntan tyckte att den var så otroligt bra. Så här skrev hon bland annat:
”Låt inte storleken och mitt prat om att det krävs tålamod avskräcka er ifrån att läsa denna… ståtliga(där har vi det!) bok. Boktjuven är väl värd all möda och det skulle förvåna mig om den inte blir en riktig klassiker tids nog, ifrånsätt att den inte redan är det vill säga!”
Läs hela recensionen HÄR.

Jag känner verkligen att jag missar något om jag inte läser klart den!

Jag såg även HÄR att det nog ska bli en film av boken! Tydligen är regissören Brian Percival, men längre än så verkar de inte ha kommit. Spännande ändå! Innan filmen kommer ut måste jag ju bara ha läst boken.

/Mathilda

4 tankar om “Boktjuven som film

  1. Har själv nyss läst ut boken, och jag blev faktiskt riktigt tagen av den! Slutet var dock väldigt förhastat och jag har väldigt många kluvna tankar vad beträffar det. Men annars såg jag för min inre syn hur intressant det skulle vara att ha Boktjuven i filmformat. Hoppas att det blir något av det! c:

Lämna en kommentar