City of Glass

Författre: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #3
Se även: City of Bones & City of Ashes 

Läs om handlingen HÄR

Ännu bättre än City och Ashes!!!

Serien blir verkligen bättre och bättre för varje bok!! City of Glass var så underhållande! Så bra skriven! Och nu skriver jag utropstecken efter varje mening, men det är bara för att den är så bra! Hela serien är bäst!!

Kanske var det för att jag började på den här direkt efter att jag hade läst ut City of Ashes eller så var det något annat. Jag fastnade i alla fall direkt när jag började läsa, och det höll sig ända till sista sidan. Det var aldrig tråkigt att läsa även om den är ganska tjock.

Hoppas, hoppas att filmen blir lika bra som böckerna är! Det skulle vara jättetråkigt om filmen inte gör böckerna rättvisa.

Jag börjar fundera på att köpa nästa del i serien med, men egentligen tycker jag att det känns som att serien är rätt så avslutad nu.  Några frågetecken kanske, men i det stora hela känns den avslutad. När jag läste om vad nästa del i serien handlar om verkade det vara helt annorlunda. Så jag väntar nog lite med den.

/Mathilda

3 tankar om “City of Glass

  1. City of Fallen Angels är rätt annorlunda och kanske inte hundra procent nödvändig, ja, men den är otrolig som allt av CC och definitivt läsvärd (om så inte annat så för de två scenerna i vilka Magnus Bane medverkar)! Snygg ny design, förresten c:

  2. Personligen blev jag rätt besviken på City of Fallen Angels just för att City of Glass var så bra avslut. Men om du ska läsa City of Fallen Angels så rekommenderar jag att du ska läsa Clockwork Angel först. Det är inget måste men det dyker upp karaktärer där som har betydelse i CoFA. Cassandra Clare rekommenderar själv att man ska läsa Clockwork Angel innan man läser City of Fallen Angels.

Lämna en kommentar