Anna and the French Kiss

Författare: Stephanie Perkins

Anna is looking forward to her senior year in Atlanta. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris–until she meets tienne St. Claire: perfect, Parisian, and utterly irresistible. The only problem is that he’s taken, and Anna might be, too, if anything comes of her almost-relationship back home.

Jag har läst massor av bra kritik av den här boken så mina förväntningar var väldigt höga. När jag började läsa var jag också helt säker på att det skulle var en ny favorit, men jag vet inte riktigt faktiskt… Ärligt talat så känns det som att det var en del delar som var ganska händelselösa, boken utspelar sig ju ändå under ett helt år och det märks att den är lite utdragen.
Fast ändå, det finns så otroligt många bra delar med! Det är en sådan där bok man bara blir glad av att läsa. Lite Sarah dessen-känsla typ:) Så tro inte att jag inte tyckte om den! Det gjorde jag verkligen! Jag har till och med ställt den fint i bokhyllan så att den syns ordentligt. Och jag har som sagt köpt den andra boken av Stephanie Perkins:D

/Mathilda

2 tankar om “Anna and the French Kiss

Lämna en kommentar