Cirkeln

Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Förlag: Rabén & Sjögren
Serie: Cirkeln

Sex tonårstjejer börjar gymnasiet i den lilla staden Engelsfors. De är alla väldigt olika varandra, har inte speciellt mycket gemensamt. Förutom att de alla på ett mystiskt sätt förs till den nedlagda folkparken en natt när månen har färgats röd. Allt de får veta är att de måste börja lita på varandra, även om de inte vill, och att de måste börja förbereda sig på en strid som kommer att komma.

Redan i topp på både Bokus och Adlibris. Filmrättigheterna är sålda till Svenska filmbolaget Filmlance och jag hörde även att 20th Century Fox kanske ska göra en remake av filmen!

Det här är en bok som vi nog kommer höra väldigt mycket om i fortsättningen. Inte mig emot ska jag säga. Den var så otroligt bra! Spännande nästan hela tiden, jag hade aldrig tråkigt när jag läste Cirkeln. Det var också så väldigt lätt att känna igen sig. Det känns som att precis alla kan känna igen sig i någon av karaktärerna.
Jag tycker även att det var roligt att allt inte blev helt förklarat hela tiden. Man fick fundera lite själv på vad det egentligen kunde vara som hände.

Ännu bättre är att det är en trilogi, jag längtar redan tills andra boken som kommer 2012.

/Mathilda

2 tankar om “Cirkeln

  1. Ping: Cirkeln – Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren « Marias bokliv

Lämna en kommentar