En liten parlör för älskande

Författare: David Levithan
Utgivningsår: 2012

En liten parlör för älskande har jag hört mycket gott om och författaren har även skrivit Ibland bara måste man som jag tyckte var helt fantastisk. Därför hade jag höga förväntningar på boken men den var inte alls vad jag trodde att den skulle vara. För det första tycker jag inte att den är så passande för ungdomar, jag kunde inte alls ta till mig den. Den handlar nämligen om ett par som möts och hur deras relation sen utvecklas. Sen tycker jag att de olika småtexterna ibland vara svåra att förstå. Jag har ärligt talat inte ens läst ut den riktigt, jag skummade igenom den sista biten.

Plus för sättet att skriva. Boken är upplagd som ett lexikon vilket jag tyckte är riktigt snyggt. Utöver det är framsidan helt fantastisk. Men som sagt, inget för mig. Jag ska försöka glömma den här och istället komma ihåg hur bra Ibland bara måste man var!

/Johanna

2 tankar om “En liten parlör för älskande

  1. ”Liten parlör för älskande” är en vuxenbok så den är inte i första hand avsedd för ungdomar, men det är klart att man vill läsa om man läst Levithans andra. Dessutom finns den väl på ungdomsavdelningar på bokhandlar/bibliotek?

    Jag har inte läst den själv, men jag är ju faktiskt vuxen så kan ge den en chans. 🙂 Är dock osäker på om jag kommer gilla formen.

  2. Instämmer till viss del, och skrev i min recension av boken såhär:
    ”Jag gillar att den känns riktad mot både vuxna såväl som ungdomar. Visserligen kan jag ibland tycka att vissa partier kräver att man har en del erfarenheter, som jag inte har, vilket gör att avgudandet av boken försvinner en smula.”

    Kanske om man ger den en ny chans om ett par år?

Lämna en kommentar