Jag väntar under mossan

Författare: Amanda Hellberg
Förlag: Bonnier Carlsen

När Tilda är nära att drunkna och spolas i land på den olycksbådande ön mitt i sjön skruvas hennes känslighet upp. Hon tränger djupare in i en värld av övernaturliga varelser och mystiska samband där ingenting är som det först verkar. Samtidigt vakar någon – eller något – över varje steg Tilda tar …

I en värld av sällsamma skuggväsen, undangömda kråkslott, en bottenlös näckrosdamm och en uråldrig maktkamp söker Tilda sanningen: Vad hände med Tildas försvunna mormor? Vem ligger bakom den ondskefulla stämningen vid sjön? Hur känns den stora kärleken? Och vem är Tilda själv egentligen?

 Ännu har inte skolan slutat för mig, men jag får faktiskt känslan av sommarlov när jag läser den här boken. En riktig sommarbok tycker jag att det är:).

När jag började läsa, redan de första sidorna faktiskt, så märkte jag att det kunde bli en väldigt spännande bok. Sedan blev det bara bättre. Den är på något sätt härligt somrig, spännande och skrämmande på samma gång… hur man nu lyckas med att skriva en sådan bok.

Den hade också lite fler övernaturliga inslag än vad jag hade förväntat mig. Bland annat så kom vissa gamla sägner till liv vilket gjorde det väldigt intressant att läsa. Exempelvis förekom Mylingen och Näcken, vilket fick mig att minnas de gamla Astrid Lindgren-filmerna som ju också handlar lite om det och det gav ännu mer sommarkänsla:)

Så ni får absolut inte missa chansen att vinna den här boken! KLICKA HÄR för att komma till tävlingen.

/Mathilda

Lämna en kommentar