We Were Liars

Författare: E. Lockhart

Den här boken alltså! Helt perfekt sommarläsning!

Vanligtvis skulle jag ha med någon slags handlings-del i recensionen, men ärligt talat känns det överflödigt när det handlar om We Were Liars. Ju mindre man vet om boken innan, desto bättre skulle jag säga. Värt att veta är väl ändå att det finns en karta över en liten ö på första sidan som är fin. Kartor är trevliga. Vad man inte vet när man tittar på kartan är att man alldeles strax ska få upptäcka en hel värld som rymmer sig på den lilla ön. På bara 225 sidor hinner författaren måla upp flera intressanta karaktärer,  en kärlekshistoria, och ett mysterium. Allt utan att något känns stressat. Imponerande!

Författaren hinner också med några avslutande mind-blowande kapitel. Jag mer eller mindre tvingade min mamma (som råkade vara i närheten när jag läste ut den) att direkt släppa sin egen bok för att istället skynda sig att läsa We Were Liars. Samtidigt ville jag egentligen behålla den för att direkt börja om från början när den var slut… Det är en sådan bok.

Jag kan meddela att den direkt hamnade i min favoritbok-hylla, mitt i mellan Fangirl och Jellicoe Road = stor ära.

/Mathilda

9 thoughts on “We Were Liars

  1. Åhhh! Den boken gillade jag också väldigt mycket, men i jämförelse med E. Lockhart’s andra böcker tyckte jag att den var lite dålig.. Men det kanske är för att jag älskade The Disreputable History of Frankie-Landeau Banks!🙂

    Btw, jag har precis börjat blogga om serier och böcker och skulle bli super glad om du kunde checka in den med lite tips?🙂

    Kram
    Anika
    http://www.anikskriver.blogg.se

  2. Åh den är så braaaaaaaaaaaaaa!! Grät som ett barn i slutet. Låg och snörvlade i sängen och var tvungen att försöka grina ”tyst” eftersom Pierre låg och sov bredvid och skulle upp tidigt dagen efter. Gav den svenska utgåvan i födelsedagspresent till min syster häromveckan men tvivlar på att den är lika bra på svenska som på engelska❤

Kommentera

